LEX
Metodické pokyny FR SR - 2017.11.22_info_sumam

Informácia k sumám potrebným pre výpočet daňovej povinnosti fyzických osôb na rok 2018

V súlade s ustanoveniami zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZDP“) sa sumy nezdaniteľných častí základu dane, daňového bonusu a niektoré iné sumy uvedené v ZDP (viď príloha) upravujú v nadväznosti na zvýšenie sumy životného minima alebo zvýšenie sumy minimálnej mzdy.

Sumy životného minima a minimálnej mzdy, ktoré ovplyvňujú výšku súm potrebných pre výpočet daňovej povinnosti fyzických osôb na rok 2018, boli ustanovené nasledovne:

 Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky opatrením č. 173/2017 Z. z. o úprave súm životného minima s účinnosťou od 1. júla 2017 zvýšilo sumy životného minima, pričom na ich úpravu bol použitý koeficient 1,007. Suma životného minima na jednu plnoletú fyzickú osobu k 1. januáru 2018 je 199,48 € (ďalej len „platné životné minimum“),

 na základe nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 278/2017 Z. z., ktorým sa ustanovuje suma minimálnej mzdy na rok 2018, suma minimálnej mzdy od 1. januára 2018 predstavuje 480 € (ďalej len „minimálna mzda“).

Prehľad jednotlivých súm, potrebných pre výpočet daňovej povinnosti fyzických osôb na rok 2018 je uvedený v prílohe.

Vypracoval: Finančné riaditeľstvo SR Banská Bystrica Odbor daňovej metodiky

Vypracoval: Finančné riaditeľstvo SR Banská Bystrica Odbor daňovej metodiky November 2017

Príloha

PREHĽAD SÚM POTREBNÝCH PRE VÝPOČET DAŇOVEJ POVINNSOTI FYZICKÝCH OSÔB NA ROK 2018

Ustanovenie ZDPVýsledná suma
Navýšené nepeňažné plnenie
§ 5 ods. 3 písm. d) ZDPSuma plnenia (P) rozhodujúca na uplatnenie sadzby dane [§ 15 písm. a) ZDP na účely výpočtu navýšeného nepeňažného plnenia2 380,5981 €
Nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka
§ 11 ods. 2 ZDP19,2-násobok platného životného minima3 830,02 €
1/12 zo sumy 3 830,02 €
(použije sa na účely výpočtu preddavku na daň podľa § 35 ods. 1 ZDP)
319,17 €
100-násobok platného životného minima19 948,00 €
44,2-násobok platného životného minima8 817,016 €
Nezdaniteľná časť základu dane na manželku (manžela)
§ 11 ods. 3 ZDP19,2-násobok platného životného minima3 830,02 €
176,8-násobok platného životného minima35 268,06 €
63,4-násobok platného životného minima12 647,032 €
Sadzba dane
§ 15 ZDP176,8-násobok platného životného minima
(použije sa na účely výpočtu dane z príjmov fyzickej osoby za rok 2018)
35 268,06 €
1/12 zo sumy 35 268,07 €
(použije sa na účely výpočtu preddavku na daň podľa § 35 ods. 2 ZDP)
2 939,01 €
Daňové priznanie
§ 32 ZDP50 % sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a) ZDP (50 % zo sumy 3 830,02 €)1 915,01 €
Daňový bonus
§ 33 ZDP6-násobok minimálnej mzdy2 880 €
Polovica minimálnej mzdy
(použije sa na účely uplatnenia daňového bonusu podľa § 35 ods. 5 ZDP)
240 €
Suma daňového bonusu platná na mesiace roku 201821,56 €
Ročná suma daňového bonusu na jedno vyživované dieťa258,72 €
Minimálna výška dane
§ 46a ZDP50 % sumy podľa § 11 ods. 2 písm. a) ZDP (50 % zo sumy 3 830,02 €)1 915,01 €
Informácia k sumám potrebným pre výpočet daňovej povinnosti fyzických osôb na rok 2018