Môžem poukázať 2 % dane za rok 2025 otcovi a macoche, ktorí poberajú invalidný dôchodok, ak otec dovŕšil dôchodkový vek až v januári 2026?Môžem poukázať 2 % dane za rok 2025 otcovi a macoche, ktorí poberajú invalidný dôchodok, ak otec dovŕšil dôchodkový vek až v januári 2026?
Môžem poukázať 2 % dane za rok 2025 rodičom, ktorým Sociálna poisťovňa priznáva starobný dôchodok spätne na základe žiadosti podanej až v roku 2026?Môžem poukázať 2 % dane za rok 2025 rodičom, ktorým Sociálna poisťovňa priznáva starobný dôchodok spätne na základe žiadosti podanej až v roku 2026?
Ako sa kráti daňový bonus pri vyššom základe dane, keď dieťa v priebehu roka 2025 dovŕši 15 alebo 18 rokov?Ako sa kráti daňový bonus pri vyššom základe dane, keď dieťa v priebehu roka 2025 dovŕši 15 alebo 18 rokov?
Môže si daňový bonus uplatniť rezidentka SR, ktorá pracovala ako opatrovateľka len v Rakúsku a zo Slovenska nemala žiadne príjmy?Môže si daňový bonus uplatniť rezidentka SR, ktorá pracovala ako opatrovateľka len v Rakúsku a zo Slovenska nemala žiadne príjmy?
Ráta sa do podmienky 90 % príjmov zo Slovenska pre daňový bonus príjem podnikateľa za stavebné práce v zahraničí, ktorý tam nie je zdaniteľný?Ráta sa do podmienky 90 % príjmov zo Slovenska pre daňový bonus príjem podnikateľa za stavebné práce v zahraničí, ktorý tam nie je zdaniteľný?
Splní zamestnanec podmienku príjmu pre daňový bonus, ak popri mzde zo Slovenska dostal dividendu z Poľska zdanenú v Poľsku?Splní zamestnanec podmienku príjmu pre daňový bonus, ak popri mzde zo Slovenska dostal dividendu z Poľska zdanenú v Poľsku?
Splní zamestnanec podmienku príjmu pre daňový bonus, ak predal nehnuteľnosť v zahraničí a príjem je tam oslobodený od dane?Splní zamestnanec podmienku príjmu pre daňový bonus, ak predal nehnuteľnosť v zahraničí a príjem je tam oslobodený od dane?
Je príjem z bytu ponúkaného cez booking.com, pri ktorom majiteľ mení posteľnú bielizeň a dáva raňajky, príjmom z prenájmu?Je príjem z bytu ponúkaného cez booking.com, pri ktorom majiteľ mení posteľnú bielizeň a dáva raňajky, príjmom z prenájmu?
Ako sa zdaní nájomné za sklad, ktorý má živnostník zaradený v obchodnom majetku a prenajme ho, lebo ho nevyužíva?Ako sa zdaní nájomné za sklad, ktorý má živnostník zaradený v obchodnom majetku a prenajme ho, lebo ho nevyužíva?
Aký je zdaniteľný príjem z prenájmu bytu za 450 eur mesačne počas celého roka 2022?Aký je zdaniteľný príjem z prenájmu bytu za 450 eur mesačne počas celého roka 2022?
Koľko výdavkov si prenajímateľ uplatní, keď má príjem z prenájmu 6 000 eur a výdavky 3 850 eur?Koľko výdavkov si prenajímateľ uplatní, keď má príjem z prenájmu 6 000 eur a výdavky 3 850 eur?
Musí fyzická osoba priznať nehnuteľnosť, ktorú dostala darom?Musí fyzická osoba priznať nehnuteľnosť, ktorú dostala darom?
Stráca zamestnanec časť daňového bonusu za druhý polrok 2022, ak mu po prepočte v ročnom zúčtovaní vyjde nižší nárok, než mu zamestnávateľ počas roka vyplatil?Stráca zamestnanec časť daňového bonusu za druhý polrok 2022, ak mu po prepočte v ročnom zúčtovaní vyjde nižší nárok, než mu zamestnávateľ počas roka vyplatil?
Musí zamestnanec vrátiť daňový bonus vyplatený za mesiace, keď s ním deti nežili v domácnosti, a zostane mu bonus za ostatné mesiace, hoci za rok 2022 nedosiahol príjmy 6-násobku minimálnej mzdy?Musí zamestnanec vrátiť daňový bonus vyplatený za mesiace, keď s ním deti nežili v domácnosti, a zostane mu bonus za ostatné mesiace, hoci za rok 2022 nedosiahol príjmy 6-násobku minimálnej mzdy?
Platí živnostníčka od 1. apríla 2022 preddavky na daň a v akej výške, keď má v daňovom priznaní typu B za rok 2021 v r. 55 sumu 30 600,55 eura a popri tom aj príjmy zo zamestnania, iné príjmy a daňový bonus?Platí živnostníčka od 1. apríla 2022 preddavky na daň a v akej výške, keď má v daňovom priznaní typu B za rok 2021 v r. 55 sumu 30 600,55 eura a popri tom aj príjmy zo zamestnania, iné príjmy a daňový bonus?
Ktoré zaplatené štvrťročné preddavky sa započítajú na daň za rok 2022, keď daňovníčka zaplatila v marci 2022 preddavok podľa priznania za rok 2020, ďalšie tri v roku 2022 podľa priznania za rok 2021 a jeden aj v marci 2023?Ktoré zaplatené štvrťročné preddavky sa započítajú na daň za rok 2022, keď daňovníčka zaplatila v marci 2022 preddavok podľa priznania za rok 2020, ďalšie tri v roku 2022 podľa priznania za rok 2021 a jeden aj v marci 2023?
Musí živnostníčka doplácať preddavok zaplatený v marci 2022, keď jej od 1. apríla 2022 z nového daňového priznania vyšli vyššie štvrťročné preddavky, a čo sa stane s rozdielom, keď sú nové preddavky naopak nižšie?Musí živnostníčka doplácať preddavok zaplatený v marci 2022, keď jej od 1. apríla 2022 z nového daňového priznania vyšli vyššie štvrťročné preddavky, a čo sa stane s rozdielom, keď sú nové preddavky naopak nižšie?
Môže živnostník s daňovou evidenciou uplatniť v daňových výdavkoch nájomné, materiál a poistné zaplatené z príspevku Prvá pomoc Plus pre SZČO?Môže živnostník s daňovou evidenciou uplatniť v daňových výdavkoch nájomné, materiál a poistné zaplatené z príspevku Prvá pomoc Plus pre SZČO?
Ako zníži výdavky živnostník s paušálnymi výdavkami, ktorý z príspevku Prvá pomoc Plus zaplatil nájomné a časť poistného?Ako zníži výdavky živnostník s paušálnymi výdavkami, ktorý z príspevku Prvá pomoc Plus zaplatil nájomné a časť poistného?
Musí živnostník s paušálnymi výdavkami krátiť výdavky, keď z príspevku Prvá pomoc Plus zaplatil len poistné a zvyšok minul na osobnú potrebu?Musí živnostník s paušálnymi výdavkami krátiť výdavky, keď z príspevku Prvá pomoc Plus zaplatil len poistné a zvyšok minul na osobnú potrebu?
O základ dane ktorej osoby si matka navýši svoj základ dane na výpočet daňového bonusu, keď podmienky spĺňa aj otec detí aj jej nový manžel?O základ dane ktorej osoby si matka navýši svoj základ dane na výpočet daňového bonusu, keď podmienky spĺňa aj otec detí aj jej nový manžel?
O koľko sa zníži daňový bonus na deti, ak má zamestnanec základ dane 27 820 € a jedno z dvoch detí vyživuje len deväť mesiacov?O koľko sa zníži daňový bonus na deti, ak má zamestnanec základ dane 27 820 € a jedno z dvoch detí vyživuje len deväť mesiacov?
Aká je nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka za rok 2026 pri základe dane 15 000 €?Aká je nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka za rok 2026 pri základe dane 15 000 €?
Ako sa vypočíta nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka pri základe dane 30 000 €?Ako sa vypočíta nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka pri základe dane 30 000 €?
Uplatní si daňovník so základom dane 45 000 € nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka?Uplatní si daňovník so základom dane 45 000 € nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka?
Akú nezdaniteľnú časť na manželku si uplatní daňovník so základom dane 40 000 €, ak sa manželka celý rok stará o dvojročné dieťa a má vlastný príjem?Akú nezdaniteľnú časť na manželku si uplatní daňovník so základom dane 40 000 €, ak sa manželka celý rok stará o dvojročné dieťa a má vlastný príjem?
Za koľko mesiacov si daňovník uplatní nezdaniteľnú časť na manželku, ak sa jej dieťa narodilo 15. augusta 2026?Za koľko mesiacov si daňovník uplatní nezdaniteľnú časť na manželku, ak sa jej dieťa narodilo 15. augusta 2026?
Ako sa počíta nezdaniteľná časť na manželku, keď má daňovník základ dane 48 000 € a manželka je celý rok v evidencii uchádzačov o zamestnanie?Ako sa počíta nezdaniteľná časť na manželku, keď má daňovník základ dane 48 000 € a manželka je celý rok v evidencii uchádzačov o zamestnanie?
Akú nezdaniteľnú časť na manželku si uplatní daňovník so základom dane 48 000 €, ak je manželka uchádzačkou o zamestnanie až od 1. mája 2026?Akú nezdaniteľnú časť na manželku si uplatní daňovník so základom dane 48 000 €, ak je manželka uchádzačkou o zamestnanie až od 1. mája 2026?
Musí podnikateľ zvýšiť základ dane, keď odpisuje osobné auto za 60 000 € a jeho základ dane z podnikania je len 4 000 €?Musí podnikateľ zvýšiť základ dane, keď odpisuje osobné auto za 60 000 € a jeho základ dane z podnikania je len 4 000 €?