LEX

Rešerš zmien

od 31. decembra 2024
Prehľad schválenej novely
Obsah vytvorený AIna základe presných podkladov, môže sa však mýliť

Opatrenie MF SR č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva od 31. decembra 2024

Dotknuté novely:MF/014948/2024-74 (I)
11 paragrafov · 3 nových · 0 zrušených
Otestujte sa z týchto zmien

Od 31. 12. 2024 Postupy účtovania v podvojnom účtovníctve upravujú dorovnávaciu daň podľa zákona č. 507/2023 Z. z. Pri účtovaní o odloženej dani sa dorovnávacia daň nezohľadňuje. Účtovná jednotka, ktorá účtuje o odloženej dani a je daňovníkom dorovnávacej dane alebo očakáva, že sa ním stane v bezprostredne nasledujúcom účtovnom období, uvádza údaje o nej v poznámkach účtovnej závierky. Dorovnávacia daň sa účtuje na účte 341 – Daň z príjmov a na ťarchu účtov účtovej skupiny 59, nie v účtovej skupine 53. Nové pravidlá sa prvýkrát použijú pri účtovnej závierke zostavovanej k 31. 12. 2024.

Najdôležitejšie zmeny

  1. 1
    Dorovnávacia daň sa do odloženej dane nezapočítava
    Účtovná jednotka, ktorá účtuje o odloženej dani a je daňovníkom dorovnávacej dane, uvádza v poznámkach účtovnej závierky časť nákladu na splatnú daň z príjmov pripadajúcu na dorovnávaciu daň. Účtovná jednotka, ktorá účtuje o odloženej dani a očakáva, že sa daňovníkom dorovnávacej dane stane v bezprostredne nasledujúcom účtovnom období, uvádza vyčíslený odhad jej vplyvu.
    → ,
  2. 2
    Dorovnávacia daň na účte 341 a v účtovej skupine 59
    Dorovnávacia daň sa účtuje rovnako ako daň z príjmov, nie medzi daňami a poplatkami v skupine 53.
    → ,